11 Mayıs 2026, Pazartesi
Ali KIDIK
Ali KIDIK [email protected]
  • İstedikleri kadar doküman atıp darlayabilirler şuan için ne şirket ne yönetici çalışanın umrunda değil şirket yancıları hariç. herkes gelir servisimi yapar maaşımı alır evime giderim kafasında.One teammiş TK aileymiş fasa fiso.Bu terimler muahbbette geçince bile gülüp geçiliyor.Denetim yapsınlar istedikleri düzeyde operasyon çeviren uçak sayısı bir elin parmağını geçmez.Ne zaman yüzlerini çalışana çevirirler ozaman düzelir yoksa it ulur kervan yürür.
  • İştirak firması küçülmeye gitmiş ama personellerine tazminat verip gönderiyor bari zengin bi arap şeyi bulup verin de kurtulun nasıl olsa garibana para yerine çikolata vermek sizin kitabınız da helleşmek gibi bişey 300 bin lira alan müdürünüz daha yeni yurdışına kaçtı önce yönetimdeki cemaatçi sahte hocalara kul hakkının haaram olduğunu anlatın normal anlatamıyorsanız onlıne eğitim olarak atayın oda da otururken bir işle uğraşmış olurlar şefleriniz yurdışından kulaklık getiren personeli rahat yere geçiriyor arabasına pasta cila yapsın diye adamlara mazet veriyor işi beğenirse posta başı vekilliği TUTARSA DEVAMI PART 2 DE
  • Emirates i bilmem Ama TK nın İK sı değil Emirates Dünyada lider bence
  • Yinede herkez gidip, Bayram çikolataların almaya gider ama değil mi? Krizde çikolata oyunları. Ben protesto olsun diye almıyorum. Kendileri afiyet ile yesin. Emirates 20 hafta yani 5 ay ikramiye/prim veriyor, THY ekiplere uçaklarında suları almayın diyor...
  • Dışa bağımlı hizmet sektöründe lider olsan ne olmasan ne? Eğitim,sağlık,bilim, teknoloji,adalet,hak,hukuk,insana değer vermede lider misin önemli olan o...
  • Eğer personel maaşlarında bir indirim yapılacaksa önce müdür, başkan ve üzeri üst yönetici maaşlarını düşürsünler!
  • Tim Clark ın yönettiği Emirates bunca olan bitene aylardır uçamayan şirket personelime yaklaşık 5 aylık 20 haftalık bonus dağıtıyor. Bizimki ise bonusu vermediği gibi suda bile kısıtlamaya gidiyorsa; Önerim bizim gönderilen CEO nun kullanmadığı izinler vs çok ciddi bir rakam tutan 15-20 maaş alacağı İKALE miktarı verilmeyip şirkete bırakılsın ve daha önce aldığı ülkenin en yüksek 3milyona yaklaşan maaşından iade istensin:)
  • Vur ötekine.. Biri Arap diğeri sevicisi… En azından Arap olan işi ehline bırakmış…
  • En iyi tasarruf fikirleri; 1 ) Project-Budget sistemli çalışma düzenine geçilmesi(Çalışanın vaktinin boşa geçmesi sıfıra indirilecek-sürekli alış veriş sitesinde gezinen yer personeli üzülecek ama) 2 ) Ofis çalışanı kabin-kokpit personeli o ay uçuş yapan hat personelinin bacak-saat performans hesabına göre eksiklikleri maaşlarından kesilecek(her rahatlığın bir bedeli var) 3 ) Uçakta yenmemiş stt geçerli olan tüm yemeklerin yemekhanede dağıtılması ve yemek israfının önlenmesi(Bu sayede yemekhanede yemek çıkmayacak tasarruf) 4 ) Eğitimlerin hem haftasonu hem gece de yapılması.(Bir taşla iki kuş) 5 ) Şirketteki tüm su sebillerine kart okuma düzeneğinin kurulması. Günlük kişi limiti 5 bardak.(Su içene yılan bile dokunmaz ama siz yılanı yakalasanız onu da s...siniz sorun yok)
  • THY çalışanlarının %80'den oy alamayacaklarını bildikleri için size yatırım yapmıyorlar, Seçimleriniz kaderinizi belirlemeye devam ediyor. 1 su alıyordum artık 2 su alıcam.

THY Mİ LİDER EMİRATES Mİ?

Ortadoğu’da savaş çıktı. İran hava sahası karıştı.  Rotalar uzadı. Yakıt maliyetleri tırmandı. İran/ İsrail ve ABD arasındaki savaş; havacılık sektörü son yılların en ağır operasyonel baskılarından birini yaşatmaya başladı.

Ve tam da böyle bir dönemde Emirates çıktı, çalışanına prim dağıtacağını açıkladı.

Yanlış duymadınız. Savaşın tam göbeğinde operasyon yapan, bölgesel riskten en fazla etkilenen şirketlerden biri olmasına rağmen çalışanına dönüp şunu dedi: “Bu başarıda sizin emeğiniz var.”

İşte çalışanları motive etmedeki yönetimsel motivasyon budur.
İşte kurumsal akıl budur.
İşte çalışanına değer vermek budur.

İşte uluslararası liderlik budur.

Çünkü bazı şirketler kriz döneminde önce çalışanını korur; bazıları ise önce tasarruf dosyasını açar.

Şimdi dönüp kendi ülkemize bakalım…

Türk Hava Yolları yıllardır “rekor kâr”, “tarihî başarı”, “küresel büyüme”, “dünyanın en çok noktasına uçan havayolu” söylemleriyle kamuoyunun karşısına çıkıyor. Süslü cümleler ile kamuoyunu yanıltmalar, devasa reklam bütçeleriyle PR yapmak başarı değildir. Bu gibi dönemlerde personele sahip çıkmakla yönetilmelidir şirketler.

Covid dönemlerine geri baktığımızda da personeli nasıl fedakarlık yaptığını biliyoruz. Ama gel gör ki personel hiç bunu yapmamış, hiç yokmuş gibi görülmekten yoruldu artık THY çalışanları.

Peki çalışan ne konuşuyor?

Verileceği söylenen ama hâlâ göremediği primleri…
Bitmeyen tasarruf tedbirlerini…
Yakıt ekonomisi adı altında sıkılaştırılan operasyonları…
Ve şimdi de kulislerde dolaşan pilot küçülmesi iddialarını…

İnsan sormadan edemiyor; Madem şirket bu kadar büyüdü, madem her platformda başarı hikâyeleri anlatılıyor. O halde bu başarıdan çalışan neden aynı ölçüde pay alamıyor?

Bakın dikkat edin; burada kimse şirket zarar ediyor demiyor. Kimse kriz yok demiyor.
Kimse maliyet baskısını inkâr etmiyor. Ama çalışan şunu sorguluyor; “Kriz varsa neden hep bana var?”

Tasarruf denince neden ilk akla personel geliyor? Motivasyon denince neden sadece sosyal medya videoları çekiliyor? Aidiyet denince neden hep çalışan fedakârlık yapmak zorunda bırakılıyor?

Bugün havacılık sektöründe en pahalı şey yakıt değildir. En pahalı şey motivasyon kaybıdır.

Bir pilotun şirkete olan güvenini kaybetmesi, bir teknisyenin aidiyet hissini yitirmesi…
Bir kabin memurunun geleceğe umutsuz bakması.

İşte asıl maliyet budur. Çünkü havacılık sadece uçakla yapılmaz, uçmakla hiç yapılamaz. O uçağın içini doldurmalısınız, o için içinde uçak kaptanın, kabin memurunun yüzünü güldürmelisiniz.
 

Ve insanlar artık şunu görüyor; Dünyanın bir tarafında şirket çalışanına savaşın ortasında prim açıklıyor, diğer tarafında ise çalışanlar “Acaba sırada kim var?” endişesiyle kulis takip ediyor.

İşte tehlikeli olan da budur. Çünkü korkuyla yönetilen yerde verim olmaz.
Aidiyet olmaz. Sadakat hiç olmaz.

Bir şirketin gerçek büyüklüğü filo sayısıyla değil, çalışanının yüzündeki ifadeyle anlaşılır.

Bugün sektör içinde konuşulan en büyük sorunlardan biri de tam olarak budur:
THY yönetimi rakamlarla büyürken, çalışan tarafında oluşan duygusal kopuşu yeterince görebiliyor mu?

Çünkü insanlar artık sadece maaş bordrosuna bakmıyor. Kendisine verilen değere bakıyor.

Ve unutulmasın…

Bir şirketi uçaklar havada tutar… Ama çalışan ayakta tutar.

ANLAŞMAYI İPTAL EDİYORUM!

TAFA Genel Müdürü Fatih Ünalan hakkında sosyal medyada paylaşılan iddia oldukça dikkat çekici. İddiaya göre, çalışanlar için indirim anlaşması yapılan diş kliniğine randevusuz gidiliyor, içeride başka hastaların olduğu söylenince de “yardımcı olmuyorsanız anlaşmayı iptal ediyorum” deniliyor. Ardından anlaşmanın telefonla sonlandırıldığı belirtiliyor.

Eğer olay anlatıldığı gibi yaşandıysa burada mesele bir diş randevusu değil, makam gücünün nasıl kullanıldığı meselesidir. Çünkü yöneticilik; insanlara “ben kimim biliyor musun” hissi vermek değil, temsil ettiği kuruma yakışır şekilde davranabilmektir.

THY Mİ LİDER EMİRATES Mİ?

Yorumlar Tüm Yorumlar (30)

Tecrübeli KM ~ 1 ay önce
İstedikleri kadar doküman atıp darlayabilirler şuan için ne şirket ne yönetici çalışanın umrunda değil şirket yancıları hariç. herkes gelir servisimi yapar maaşımı alır evime giderim kafasında.One teammiş TK aileymiş fasa fiso.Bu terimler muahbbette geçince bile gülüp geçiliyor.Denetim yapsınlar istedikleri düzeyde operasyon çeviren uçak sayısı bir elin parmağını geçmez.Ne zaman yüzlerini çalışana çevirirler ozaman düzelir yoksa it ulur kervan yürür.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
BHKM B ~ 1 ay önce
İştirak firması küçülmeye gitmiş ama personellerine tazminat verip gönderiyor bari zengin bi arap şeyi bulup verin de kurtulun nasıl olsa garibana para yerine çikolata vermek sizin kitabınız da helleşmek gibi bişey 300 bin lira alan müdürünüz daha yeni yurdışına kaçtı önce yönetimdeki cemaatçi sahte hocalara kul hakkının haaram olduğunu anlatın normal anlatamıyorsanız onlıne eğitim olarak atayın oda da otururken bir işle uğraşmış olurlar şefleriniz yurdışından kulaklık getiren personeli rahat yere geçiriyor arabasına pasta cila yapsın diye adamlara mazet veriyor işi beğenirse posta başı vekilliği TUTARSA DEVAMI PART 2 DE

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Gıdık ~ 1 ay önce
Emirates i bilmem Ama TK nın İK sı değil Emirates Dünyada lider bence

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Bayram çikolatası ~ 1 ay önce
Yinede herkez gidip, Bayram çikolataların almaya gider ama değil mi? Krizde çikolata oyunları. Ben protesto olsun diye almıyorum. Kendileri afiyet ile yesin. Emirates 20 hafta yani 5 ay ikramiye/prim veriyor, THY ekiplere uçaklarında suları almayın diyor...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Lider ~ 1 ay önce
Dışa bağımlı hizmet sektöründe lider olsan ne olmasan ne? Eğitim,sağlık,bilim, teknoloji,adalet,hak,hukuk,insana değer vermede lider misin önemli olan o...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Çalışanın sesi ~ 1 ay önce
Eğer personel maaşlarında bir indirim yapılacaksa önce müdür, başkan ve üzeri üst yönetici maaşlarını düşürsünler!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
CEO FARKI ~ 1 ay önce
Tim Clark ın yönettiği Emirates bunca olan bitene aylardır uçamayan şirket personelime yaklaşık 5 aylık 20 haftalık bonus dağıtıyor. Bizimki ise bonusu vermediği gibi suda bile kısıtlamaya gidiyorsa; Önerim bizim gönderilen CEO nun kullanmadığı izinler vs çok ciddi bir rakam tutan 15-20 maaş alacağı İKALE miktarı verilmeyip şirkete bırakılsın ve daha önce aldığı ülkenin en yüksek 3milyona yaklaşan maaşından iade istensin:)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Al birini ~ 2 ay önce
Vur ötekine.. Biri Arap diğeri sevicisi… En azından Arap olan işi ehline bırakmış…

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ödenmeyen kar payı ~ 2 ay önce
En iyi tasarruf fikirleri; 1 ) Project-Budget sistemli çalışma düzenine geçilmesi(Çalışanın vaktinin boşa geçmesi sıfıra indirilecek-sürekli alış veriş sitesinde gezinen yer personeli üzülecek ama) 2 ) Ofis çalışanı kabin-kokpit personeli o ay uçuş yapan hat personelinin bacak-saat performans hesabına göre eksiklikleri maaşlarından kesilecek(her rahatlığın bir bedeli var) 3 ) Uçakta yenmemiş stt geçerli olan tüm yemeklerin yemekhanede dağıtılması ve yemek israfının önlenmesi(Bu sayede yemekhanede yemek çıkmayacak tasarruf) 4 ) Eğitimlerin hem haftasonu hem gece de yapılması.(Bir taşla iki kuş) 5 ) Şirketteki tüm su sebillerine kart okuma düzeneğinin kurulması. Günlük kişi limiti 5 bardak.(Su içene yılan bile dokunmaz ama siz yılanı yakalasanız onu da s...siniz sorun yok)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
sandık görevlisi ~ 2 ay önce
THY çalışanlarının %80'den oy alamayacaklarını bildikleri için size yatırım yapmıyorlar, Seçimleriniz kaderinizi belirlemeye devam ediyor. 1 su alıyordum artık 2 su alıcam.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000