20 Kasım 2016, Pazar 12:03:36

Kaş'ın 25 yıllık havalimanı hayali

Her yıl milyonlarca turisti misafir eden Antalya'ya yapılması planlanan Batı Antalya Havalimanı, Türkiye'nin turizm merkezlerinden Kaş ilçesinin 25 yıllık özlemini sona erdirecek.
  • Yine istemezuk cular sahnedeler, ama soyle gecmise bakin ne istemediyseler hepsi yapildi, hepsindende yararlandilar.. Gelismenin ilerlemeninonunde duramayacaksiniz... Yunan bi karis adasina havalimani yapiyor adalarin dogal guzelligimi bozuyor... Yolcu kaybedecegiz diye bu kadar korkmayin, korkunun ecele faydasi olmaz komsularrr
  • Yapilsin diye israr eden bencil zihniyetler Kas sadece sizin yasadiginiz yer size ait degil. Kasa havalimani yapilmayacak. Bu israrinizi hizli tren icin yapinda memlekete birazcik faydaniz dokunsun.
  • Batum gibi Meis adasını kullansak olmuyor mu? Orda var bir tane havaalanı.
  • Havalimanı yapılsın, ilk Kaş'ta yapılsın diyen kişiler ağlamaya başlar. Elin ingilizi fransızı buralar halen bakir el değmemiş diye geliyor. Sen sanıyormusun kaş'a kitle turizmi gelince pansiyonlar iş yapacak heryer otel dolacak, sen sanıyormusun esnaf kalkınacak. Elinizdeki ekmeği göz göre göre veriyorsunuz. Kaşa gelen herkes oranın bakir, saf Doğası ve güzel insanları için gelir. Havalimanı gelince hepsi gider sizde aç kalırsınız
  • Yöremize medeniyetin gelmesi insanları niye ürkütüyor, anlayamadım. Burası Ringo'nun ahırı değil. Devlet var, Jandarma var, kontrol var, neyin nasıl talan olacağını anlamak mümkün değil. BİZE İŞ LAZIM, AŞ LAZIM ! Onun için de havalimanı ve yol lazım ! Devletimizden Allah razı olsun. İnadına kalkınma, inadına medeniyet !
  • Antalya-Muğla sınırındaki Kınık köyünde (Patara'ya 5 km.) yapılan fakat yarım kalan pistin eski fotoğralarını hatırladım.Şimdi tekrar baktım Google'a tamamen seralarla dolmuş bölge,hiç bir şey kalmamış.
  • Istırap ne ya ? Izdırap olmasın
  • Dalaman var. Gereksiz.1.45 dakikalık mesafede.
  • Gelen turistler ne diyor acaba? Kaş bu haliyle tercih ediliyor. Yapılmaz değil, bölge turizmine uygun küç0k bir alan olabilir. Ama amaç başka, adam tarım ürünü diyor. Uçakla mı gönderceksin ? Nerede yoğurdun bu bolluğu? Denizi neden etkin kullanmayı hedeflemiyorsun? Tam anlamıyla bir zümreye hitap edecek, kişisel havaalanı istiyorlar.
  • Garipçe gibi orası da perişan olacak yazık, güzel ülkemin dört bir kösesini insanım değil elin ingilizi veya rusu görüp yaşıyor.

Her yıl milyonlarca turisti misafir eden Antalya'ya yapılması planlanan Batı Antalya Havalimanı, Türkiye'nin turizm merkezlerinden Kaş ilçesinin 25 yıllık özlemini sona erdirecek.

İl merkezine 200 kilometre uzaklıkta bulunan, deniz, kum ve güneşin yanı sıra doğa harikası koyları, tarihi mekanları ve yaylalarıyla turizmin önemli merkezlerinden Kaş'ta turistler, çoğunluğu evlerden bozma butik oteller, kamp alanları ya da bungalovlarda konaklıyor.

Rus ve Alman turistlerin yanı sıra İngiliz turistlerin de yoğun ilgi gösterdiği turistik ilçede, Kaş ve Demre ilçeleri arasına yapılacak Antalya'nın 3. havalimanı ile müşteri yelpazesinin artırılması ve yeni yatırımlarla daha da canlandırılması hedefleniyor.

"Turizm ve ulaşım açısından da Kaş'ta bir havalimanının önemine inanıyorum"

Kaş Belediye Başkanı Halil Kocaer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilçenin denizi, bitki örtüsü ve tarihi mekanlarıyla her yönden çok iyi bir yerde bulunduğunu, turizmin yanında tarım ve ticaretin de önemli bir yer tuttuğunu anlattı.

"Kaş'ta yıllar yılı ulaşımdan yana çok büyük ıstıraplar çektik" diyen Kocaer, geçmişte Antalya'ya üç günde gitmek zorunda kaldıkları günlere dikkati çekti. Kocaer, ilçenin gelişmesinin önündeki en büyük problemin ulaşım olduğunu vurgulayarak, "Kalkan ve civarında yetiştirilmiş olan tarım ürünlerinin İç Anadolu'ya ve ihracat merkezlerine ulaştırılmasında büyük zorluklarımız var." dedi.

Kocaer, 1991 yılında Kınık köyünde havaalanı için temel atıp, hafriyat çalışmalarını yaptıklarını aktararak, şunları söyledi:

"Havalimanı, 1991 yılının kasım ayında dolgusu yapılarak faaliyete geçecek iken özel çevre içerisine alındı. Daha sonraki dönemlerde de inşaatına başlanamadı. Kaş'ın yakınında Antalya Havalimanı 200, Dalaman Havalimanı 165 kilometre. Gazipaşalıların havaalanından uçtuğu gibi, Aksu ve Seriklilerin Antalya Havalimanından uçtuğu gibi biz de buradan kalktığımızda hiç olmazsa 45 dakikada gidebileceğimiz, ulaşacağımız havalimanına gitmemiz lazım. Turizm ve ulaşım açısından da Kaş'ta bir havalimanının önemine inanıyorum."

"Havalimanı görmek, ulaşmak ve yaşamak için önemli"

Kocaer, Akdeniz'in incisi Kaş'a deniz, kum ve güneşin yanı sıra dalış, paraşüt, Likya yolunda yürüyüş yapmak için turistlerin geldiğini, butik oteller ve aile işletmeciğiyle misafirlerini ağırladıklarını söyledi.

Bu güzelliklerin görülebilmesi için mutlaka yol ve havalimanının olması gerektiğinin altını çizen Kocaer, "Hayal edip ulaşamadığınız yer, yolun olmadığı yer sizin değildir. Uçağın gitmediği yer sizin değildir. Bir yere ulaşmanız, o yerin güzelliklerini görebilmeniz ve onu yaşayabilmeniz için yol olacak, havalimanı olacak ki ulaşacaksınız, göreceksiniz. Dolayısıyla havalimanı da görmek, ulaşmak ve yaşamak için önemlidir." diye konuştu.

Batı Antalya Havalimanı 2 milyar lira katkı sağlayacak

Antalya'nın batısına havalimanı yapılması için turizmciler ve iş adamlarından gelen talepler üzerine, Bakanlık yetkilileri ve havacılık uzmanları yer tespiti yapmak üzere geçen mayıs ayında Antalya'da incelemelerde bulunularak, Kaş-Demre arasına her türlü uçağın inebileceği bir havalimanı yapılmasının planlandığı bildirildi.

Henüz proje aşamasındaki Batı Antalya Havalimanı'nın yılda 5 milyon yolcuya hizmet vermesi ve Antalya ekonomisine yılda 2 milyar liralık katkı yapması planlanıyor.

Kaş'ın 25 yıllık havalimanı hayali

Yorumlar Tüm Yorumlar (26)

Korkmayin ~ 10 yıl önce
Yine istemezuk cular sahnedeler, ama soyle gecmise bakin ne istemediyseler hepsi yapildi, hepsindende yararlandilar.. Gelismenin ilerlemeninonunde duramayacaksiniz... Yunan bi karis adasina havalimani yapiyor adalarin dogal guzelligimi bozuyor... Yolcu kaybedecegiz diye bu kadar korkmayin, korkunun ecele faydasi olmaz komsularrr

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Andro ~ 10 yıl önce
Yapilsin diye israr eden bencil zihniyetler Kas sadece sizin yasadiginiz yer size ait degil. Kasa havalimani yapilmayacak. Bu israrinizi hizli tren icin yapinda memlekete birazcik faydaniz dokunsun.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Meis ~ 10 yıl önce
Batum gibi Meis adasını kullansak olmuyor mu? Orda var bir tane havaalanı.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Meis ~ 10 yıl önce
Iyi hosda Meis havalimanin ne kadar buyuk olduguna ve pist uzunluguna baktinmi? Turboproptan baskasi inebilirmi? Zannetmiyorum. Yani Avrupadan yolcuyu turboprop ilemi getirecek sirketler?
Kaş ~ 10 yıl önce
Havalimanı yapılsın, ilk Kaş'ta yapılsın diyen kişiler ağlamaya başlar. Elin ingilizi fransızı buralar halen bakir el değmemiş diye geliyor. Sen sanıyormusun kaş'a kitle turizmi gelince pansiyonlar iş yapacak heryer otel dolacak, sen sanıyormusun esnaf kalkınacak. Elinizdeki ekmeği göz göre göre veriyorsunuz. Kaşa gelen herkes oranın bakir, saf Doğası ve güzel insanları için gelir. Havalimanı gelince hepsi gider sizde aç kalırsınız

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Katılıyorum ~ 10 yıl önce
Bence de şu anda Kaş'a gelenler, onca sıkıntıyı çekerek ulaştıkları yerde iyi de para harcıyorlar. 100 TL'ye uçaklar inmeye başlayınca herşey bozulacaktır...
KEKOVA ~ 10 yıl önce
Yöremize medeniyetin gelmesi insanları niye ürkütüyor, anlayamadım. Burası Ringo'nun ahırı değil. Devlet var, Jandarma var, kontrol var, neyin nasıl talan olacağını anlamak mümkün değil. BİZE İŞ LAZIM, AŞ LAZIM ! Onun için de havalimanı ve yol lazım ! Devletimizden Allah razı olsun. İnadına kalkınma, inadına medeniyet !

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Memur ~ 10 yıl önce
Herkese iş lazım. Bana, sana, hepimize.. Her köye havalimanı yerine, demiryolunu geliştirselerdi daha iyi olurdu.. Bu gün Ankara'dan Konya'ya hızlı tren var. Arabadan uçaktan daha çabuk Konya'ya varıyorsunuz. Aynısı birçok şehrimiz için geçerli. Karadeniz'in hersehrine Havalimani yapacaklarına, keşke demiryolu döşeselerdi. Bu da bir medeniyet ve herkese iş kapısı. Bursa' ya uçakla gidince ne oluyor sanki. Şehir merkezine bir saat ve taksi ücreti uçak biletinden daha pahalı. Saygılar
Kekova mı? ~ 10 yıl önce
Kekova'ya da bir yat limanı yapalım istersen. Gör bakalım sonra aşı ekmeği.
enerjix ~ 10 yıl önce
Şu an yörenizde mağara devrini mi yaşıyorsunuz medeniyet gelecek? Kaş'a gitmek isteyen zaten şu an kolayca gidebilir.Yol sorunu yok ki Kaş'ta zihniyet sorunu var.Adam gibi otel mi var orada Kemer'i bırakıp turist size gelsin?Olan otellerde zaten 5 yıldızlı fiyatına.İnat yapmak ancak bu ülkeye zarar verir.Herkes ülkemizin iyiliğini istiyor sadece siz değil
Brooke Shields ~ 10 yıl önce
Antalya-Muğla sınırındaki Kınık köyünde (Patara'ya 5 km.) yapılan fakat yarım kalan pistin eski fotoğralarını hatırladım.Şimdi tekrar baktım Google'a tamamen seralarla dolmuş bölge,hiç bir şey kalmamış.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Mert ~ 10 yıl önce
Istırap ne ya ? Izdırap olmasın

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Yanlış! ~ 10 yıl önce
"Izdırap" yanlış kullanım, doğrusu ıstıraptır.
Tdk ~ 10 yıl önce
Tdk ızdırap diyor. Ama siz ıstırap diyorsanız öyledir muhakkak.
Izdırap verdiniz ~ 10 yıl önce
Yahu bırakın, ikisi de doğru işte : http://nev-heves.blogspot.com.tr/2013/01/cevap-istrap-m-ztrap-m-zdrap-m.html
321 ~ 10 yıl önce
Dalaman var. Gereksiz.1.45 dakikalık mesafede.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kaş'lı ~ 10 yıl önce
Bahsettigin o Dalaman - Kaş yolunu kullanmadin sanirim......
KAŞ'LI !!! ~ 10 yıl önce
Disaridan gelip Kas'a yerlesen emekliler veya yazlik sahipleri ile entellektuel gecinen marjinal kisiler havalimanina haksiz yere itiraz ediyorlar. Bunlar egoist ve sadece kendilerini dusunuyorlar. Kas'in gelismesini ve refaha kavusmasi, bu kisileri ilgilendirmiyor. Guya Kas talan olacakmis ve cevre mahvolacakmis ! Hangi devirde yasiyoruz. Planli ve kontrollu kalkinma hepimize refah ve iyi bir yasam getirecek.
Kaş ~ 10 yıl önce
Gelen turistler ne diyor acaba? Kaş bu haliyle tercih ediliyor. Yapılmaz değil, bölge turizmine uygun küç0k bir alan olabilir. Ama amaç başka, adam tarım ürünü diyor. Uçakla mı gönderceksin ? Nerede yoğurdun bu bolluğu? Denizi neden etkin kullanmayı hedeflemiyorsun? Tam anlamıyla bir zümreye hitap edecek, kişisel havaalanı istiyorlar.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Nevermind ~ 10 yıl önce
Garipçe gibi orası da perişan olacak yazık, güzel ülkemin dört bir kösesini insanım değil elin ingilizi veya rusu görüp yaşıyor.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000