THY pilotu ile ATC arasında dikkat çeken diyalog

    Çok beğenilenler

  • MSA 2200 27 Aralık 2025, Cumartesi 16:54:18 Her gun THY o seferi gerçekleştiriliyor herkes 2200 alcalirken bir tek bu ekip mi akilli 3
  • Jeppesen 27 Aralık 2025, Cumartesi 17:00:43 Muscat Jeppesen chartinda minimum radar altitude chartı mevcut. Bakmamış olacak ki bizde yok diyor. Tüm chartların sende olduğunu güncel tarihli olduğunu kontrol edeceksin, sende chart yok diye alçalmıyorum o zaman diyemezsin. Part A diyor ki: Establish olana kadar minimum vector altitude ve üzerindeyse radar vektör alabilirsin. Chartta 2200ft belirtilmiş zaten. Video da dalga geçer gibi koymuş chartı! Kule de 2200ft e alçal diyor. Madem kabul etmem diyorsun o zaman niye radar vector aldın kabul ettin? kule de bunu söylüyor ve çıldırıyor! çok bilmiş FO ise ses tonundan küstah ve kendinden emin olduğunu anlayacaksınız, topu şirkete atıyor! Şirket MVA ve üzerinde radar vektör alabilrsin diyor, sen ise radar vektör alırım ama chartlara bakmadığım için alçalmam diyorsun! İşte kadayıf dükkanı işletmesi gerekenler yönetici olunca bu sonuçlar ortaya çıkıyor! 6
  • Tüm yorumlar

  • zarali 30 Aralık 2025, Salı 23:49:35 Bizim kaptan Bazarlik yapmis resmen normalinde kulenin talimatlarina uymasi lazimunevl 1
  • A330 29 Aralık 2025, Pazartesi 14:47:05 Kim haklı kim haksız konusundan öte meslektaşımın kibarlığı çok güzel. 6
  • Hal bu 29 Aralık 2025, Pazartesi 12:16:48 Hasta hasta insanlar uçuyor sırf rapor almayıp savunma yazmayım diye sonra uçuş güvenliği 1
  • Sebep 29 Aralık 2025, Pazartesi 09:38:19 Bunun bir sebebide sim senaryolarında saçma sapan msa in altına vektörleyip gpws terrain manevrası yaptırılmasıdır. Koy dağın önüne yine yaptır manevrayı yanlış eğitim yanlış alışkanlıklar. 0
  • CRMi bozuk F/O 29 Aralık 2025, Pazartesi 02:58:54 Bu tiplerden tek tük de olsa var. Antalya 18'e alçalırken kuzeyde MSA 11.000 FT diye hava trafik kontrolörüne söylenip ATC'nin 3000 FT'e alçal, ILS serbest talimatına itiraz etmişti. Biz iki laf edince de F/O'ların CRM'i bozuk oluyor.. 4
  • NumaraYapma 29 Aralık 2025, Pazartesi 00:56:34 Pilota ve/veya THY sormazlar mı ? Bu olaydan önceki uçuşlarda... hava trafik kontrolünün talimatı uyup pilotlarınız 2200 feet alçalıp yaklaşmayı gerçekleştirmiş.... THY pilotu biri öyle biri böyle yapıyorsa... bir STANDARDİZE yok demektir... 5
    • Alaka 29 Aralık 2025, Pazartesi 06:34:42 Ne alakası var benden önceki veya sonrakinin neyi nasıl yaptığını bilmek zorunda mıyım, kaldı ki beni bağlamaz başkasının yaptığı. 1
    • Güzel soru 29 Aralık 2025, Pazartesi 07:25:15 Bence 0
  • Polemiğe gerek yok 29 Aralık 2025, Pazartesi 00:45:47 MRVA chartı var ya da yok vs vs bunları izaha gerek yok. Uçağın emniyetinden sorumlu kişi kaptandır. Uygun görmezsen “unable” der talebini söylersin. Bitti gitti. Uzun uzadıya muhabbete girmek yanlış. MRVA chartı olmak zorunda da değil ayrıca. Tüm alçalışını radar tarafından yapmış bir trafik terminal sahada bunu kabul etmemesi de makul değildir. 4
  • Kule ineyim mi??? 29 Aralık 2025, Pazartesi 00:38:59 Eskiden kule mi vardı alçal işte göz kararı.. 1
  • Accuracyin high olsun 29 Aralık 2025, Pazartesi 00:33:31 Şu PSR SSR olaylarını iyi bir gözden geçirelim de pilota sonra çıkışalım. Mrva sektörü karıştırıp alçak irtifaya serbest kılan atco olmadı mı? Oldu.Bu olayda msa mrva konusunda kokpitin sıkıntısı olmuş olabilir, bilmiyoruz.ppr meth etmeye gerek olmadığını biliyoruz ama.hele spoofla hiç ilgisi yok.accuracy high mı high bitti. 4
    • Lp 29 Aralık 2025, Pazartesi 09:45:36 Radar vektör ve ILS aproach. Acuracy ne alaka 0
  • Pilot thy 28 Aralık 2025, Pazar 19:44:17 ATC MVA’ya güveniyor pilot kendi SA’ına güveniyor kimse “otoriteye kör itaat” beklemiyor kimse ego savaşına girmiyor sonuçta daha yüksek, emniyetli bir çözüm bulunuyor Bu tam olarak THREAT ERROR MANAGEMENT ve ASSERTIVE COMMUNICATION örneğidir. bence kaptanım rahatsız hissettim diyorsa bitmiştir tartışacak birsey yok bence ellerine sağlık. 6
  • Admin 28 Aralık 2025, Pazar 15:46:37 Burda atc haklı, kaptansa hatalı 13
    • Hüseyin 29 Aralık 2025, Pazartesi 00:43:37 Yoh canım ikiside haklı haksız olan bizim karayolları genel müdürü o talimatı pilota o vermiş 3
  • kabin amiri 28 Aralık 2025, Pazar 15:39:25 inanın olayın gerçeğini ve kimin hatalı olduğunu öğrenmek için buraya girdim. çünkü insanların korkmadan yorum yapabildiği bir tek bırası kaldı! ve tahmin ettiğim gibi kule talimatı önceliklidir ve kaptan chartı yanlış okumuş.. insanlık hali tabi bakalım ne olacak 7
    • Sonuç 29 Aralık 2025, Pazartesi 06:36:50 Bilgin olmayan bir konuda fikir beyan ederek yine bir sonuca varamamışsın. Ayrıca burdan bir sonuç falan elde edemezsin, çok yanlış mecralarda arıyorsun. 3
  • Şirketimiz 28 Aralık 2025, Pazar 15:17:39 Her gün bireylerde kendimizi rezil ediyoruz. Özellikle yeni nesil... 7
  • SIM 28 Aralık 2025, Pazar 15:12:05 ATC haklı. 5
  • Ertan 28 Aralık 2025, Pazar 14:28:30 Biri pilota radar yaklasmanin, radar kontrol da irtifa minimumlarının ne olduğunu öğretsin ukalalığa gerek yok ATC tarafindan minimum irtifa değerlerinin altında bir irtifa talimatı verilmedi ise ki BOYLE BISEY de olanaksız onu rapor etmesi lazım ki bu durumda da çalışan kontrolörün lisansı bile iptal edilir 2
  • Safe side 28 Aralık 2025, Pazar 12:03:52 Ne yazık ki yetersiz bilgi ile safe side'da kalıyorum zannıyla saçma sapan hareketler yapan bir meslektaşımız bizi orada rezil etmiş. Bunlar aşırı bilgili geçinip kuru bir özgüvenle, yanlarındaki FOları da yanlış bilgi ile zehirliyorlar 2
  • Bende pilotum 28 Aralık 2025, Pazar 11:28:51 Ben chat GPT kullanıyorum uçarken 0
  • Sadece yolcu 28 Aralık 2025, Pazar 11:28:43 Yorumların tümünü dikkatle okudum. Meslekten olmayan birkaçının yorumunu bir yana bırakırsak, uçuş ya da kule personeli olduğunu düşündüğüm yorumlara baktığımızda bir grup kaptanı haklı diğer grup da deneyimsiz ve hatalı buluyor. Ben kim haklı ya da değil bilemem. Ama bir tarafın hatalı olduğu kesin. kendi adıma, uçak yolculuklarında daha çok kaygılanmam gerektiği sonucunu çıkardım. Sonuçta bir kısım pilotun deneyimsiz olduğu gerçeğini öğrenmiş oldum. Bu belki ikinci pilottur, bilemem. Hem SHGM hem de THY partizanlıkla konuya yaklaşmadan ciddiletle incelemeli ve saydamlık, hesap verebilirlik ilkesi gereği bu konuda kamuoyuna sağlıklı açıklama yapmalıdır. Bu arada haberi okuduğumda da kaptanı över pozisyon aldığını görüyorum. Gerçeğin ne olduğu tam ortaya çıkmadan böyle bir yaklaşım da son derecede hatalı. İlgili kurumların açıklama yapmadan durumu geçiştirmesi güvensizlik yaratacak ve kaptanın hatalı olduğu algısını güçlendirmiş, hatta onaylanmış olduğu algısını yaratacaktır, buna da işaret etmek isterim. Havacılık sektöründe güven herşeyin üstündedir, bu nedenle saydamlıktan korkmamak gerekir. 4
  • Üzücü! 28 Aralık 2025, Pazar 11:22:38 Olur da pilot arkadaşlar haberi ve yorumları okursa diye bir mesaj bırakmak istiyorum; öncelikle bizim ülkemizde de MSA ve MRVA kavramlarının bazen karıştığına şahit oluyoruz lütfen bu konuda bir güncelleme yapınız, ayrıca gideceğiniz ülkedeki chartları muhakkak çalışıp gidiniz, biz memlekette yardımcı oluyoruz ancak başka ülkelerde acımazlar, kurallar net TCAS RA almadığınız sürece talimata uyacaksınız. 6
    • Sallama Ziya 28 Aralık 2025, Pazar 23:40:57 Kaptan her talimata uymak zorunda değildir. Olur da okursan biraz ICAO Annex çalış biraz. 5
    • Em.Kpt 29 Aralık 2025, Pazartesi 01:26:36 Pilot-Atc konuşmalaraında ego olmaz.Uçuş emniyeti için karşılıklı uzlaşı vardır.Uyacaksın dediğin an digital ortamda oturuyorsun bunu unutma.Altımda uçuş yolunda Cb var alçal dediğinde sana “unable”diyemeyecekmiyim.Tcas dan görüyorum alçalırsam/tırmanırsam uçuş yolumuz çakışacak yine sana bilgi verip uymak istemediğimi iletemeyecekmiyim?Yabancı Atc ler bütün uçakların irtifa/dönüş performansını biliyor,Sizde böyle bir çalışma var mı?Uçuş için bütün halkalar eşittir.Karşılıklı sevgi ve saygıyla. 3
  • ingilizce bilen astronot 28 Aralık 2025, Pazar 10:58:46 böylesi de zor bulunur hee:)))) 0
  • Gülten Aydın 28 Aralık 2025, Pazar 10:40:14 Yorumlardan hangisi doğru???yani ben bir vatandas olarak hangisinin doğru olduğunu bilememm..işin ehli değilim. Lütfen doğru bir yorum bekliyorum..uçaklara binen bir vatandaş olarak bunu bilmek istiyorum.. kule tüm uçakları görüyordur ve ayrıca daha yüksekte uçmak daha emniyetli olduğunu da biliyorum. Teşekkür ederim 0
    • Yolcunun 29 Aralık 2025, Pazartesi 07:28:17 İşi gücü yok mu ya :))))) 0
    • Bak adam anlatmış 29 Aralık 2025, Pazartesi 07:30:33 Aşağıda ayrıntılı,oku ya da chatgptye sor 0
    • kpt 29 Aralık 2025, Pazartesi 10:42:39 ATC HAKLI PİLOT HATALI. 1
    • Yasla1B 29 Aralık 2025, Pazartesi 18:48:59 İkisi de haklı, aynı zamanda ikisi de haksız 0
  • Kamyoncu 28 Aralık 2025, Pazar 10:34:59 Dinlediğini anlamaktan evvel arkadaşlar.. Kaptan diyor ki ATC talimatlarının emniyetli olduğunu gösteren chart bende yok.. o yüzden MSA altına şirket prosedürü gereği alçalamıyorum.. beni 3600 ft ten vektör et.. yani kısacası UNABLE.. bunu kelimeyi duyan ATC nin hiçbir konuda haklı olma şansı yoktur.. 6
    • uçak 29 Aralık 2025, Pazartesi 10:44:30 içinde chart varda kaptan bulamıyor yada yerini bilmiyor olabilir mi? JEPPESEN diye bir şey var uçakta. 0
  • frğm34 28 Aralık 2025, Pazar 10:33:02 gaptan artistlik yapmış, sen orayı türkiyedeki uçuş kulesi zannettin hellam...gerçi normal malum kitleden ekip yaparsan herşey normal ..allaha emanet gidiyorlar bakalım 2
  • Over-compliance 28 Aralık 2025, Pazar 07:14:41 Şirket pilota pilotluk yapma alanı vermiyorki. Kitap kitap kitap, sop sop sop, bülten bülten bülten… visual yapabilirsin, yok yapamazsın… İstanbul’da vfr ortamda nav accuracy high iken, “unable rnav” deyip radar vektör isteyenler vardı bir arada. Neymiş gps yokmuş. Bu fazla yıkama kültürü boş iş. 2
    • Hatalısın 28 Aralık 2025, Pazar 23:36:58 Çünkü o chart başlıklarında (GNSS) yazıyor. Gnss olmadan uçmak kural dışıdır ancak siz takmayın SOP filan 1999 da yaşamaya devam edin. Şu her şeyi bilen kaptan profiline bayılıyorum! 7
  • Gökhan 28 Aralık 2025, Pazar 07:12:45 iniş distancesine göre pilot msa dan dem vuruyor, kontrolcü ise mrva dan vuruyor... feet tartışması şaibeli.... 0
  • Ders çıkarmak lazım 28 Aralık 2025, Pazar 02:57:49 THY hepimizin… Maalesef son 10 yılda uçuş işletmenin başında önce başpilot sonrada GMY lik makamında Abdurrahman çelebi misali aynı zat var. Bu süreçte neler neler yaşanmadiki? Uçağın kapısını kapatmayı beceremeyerek YouTube a düşen kabin memurundan tutunda bu olaya kadar hemen her hafta YouTube a düşe gülünç olaylar… newyork da kapalı tsksi yolumu iniş takımlarını alamayan olaymı hepsi YouTube da hatta pragda pist ortası yerine kenardan kalkan uçak bile animasyon film olmuş. Keşke aklı başında 1
  • Güvenli ve uygun gördüğünü yapmış 28 Aralık 2025, Pazar 01:44:30 Belliki chartım yok diyerek en güvenli gördüğü seçeneği uygulamış, en kötü pan pan yada mayday diyerek verdiği kararı uygulacak bir sorumluluk hissettim. 2
  • BOL-ATTT 28 Aralık 2025, Pazar 01:39:19 Eserinle gurur duy 1
  • Kadaifçinin 28 Aralık 2025, Pazar 01:38:31 Başında olduğu tafadan gelen biri ne kadar bilecekki 3
  • Kpt 28 Aralık 2025, Pazar 01:03:08 Ne yazık MRVA farkında olmadan uçmak , üstüne iddialaşmak. Kokpit ne hale geldi. 2
  • Mngmnt 28 Aralık 2025, Pazar 00:01:53 Bi konusalim arkadasimizla. 0
  • Korku Iklimi 27 Aralık 2025, Cumartesi 23:37:24 Tk da egitim sistemi baskici ve her alanda mobbing var; herkes -Kaptanlar korku icinde-hergun disiplinden yazi vb sacma sapan seyler geliyor-Bu korku ikliminde insanlarin herseyden korkmalarından baska ne beklersin 3
  • Airbus Commander 27 Aralık 2025, Cumartesi 23:29:13 Şunu bir türlü anlatamadık. Sorumlu kaptan pilot, görev aldığı uçuşta nihai otoritedir. Gerek ICAO, FAA, EASA, ECAC gibi uluslararası kurallara ve gerekse uzantısı ulusal düzenlemelere göre kaptan pilot, uçuş emniyeti çerçevesinde gerekli görürse her türlü yazılı ve sözlü kuraldan sapma yetkisine dahi haizdir. Bu görevi ve sorumluluğu çerçevesinde uçuş emniyet ve güvenliğini tehdit ve ihlal etmediği takdirde, karar ve uygulamalarından mesul tutulamaz. Söz konusu olayda kaptan uçuş emniyetini ihlal etmemiş ve tersine daha muhafazakar emniyet tedbiri uygulamıştır. Buna neden ve nasıl karar vermiştire hüküm vermek de bizim vazifemiz ve yetkimiz dahlinde değildir. Belki GPS sistemleri yaygın spoofinglerden dolayı gayrifaaldir ve GPWS sistemleri o sırada çalışmamaktadır, belki SA kaybı içinde kendi durumsal farkındalığını şüpheli görmektedir veya belki birikimsel yorgunluk sebebiyle kendi bilişsel düzeyini ve karar mekanizmalarını sorunlu görnektedir. Nihai olarak kararı MRVA yerine MSA kriterlerini kendine baz almak ve emniyetten yana muhafazakar tavır sergilemek yönünde olmuştur. Sorumlu kaptan pilotun bu kararı uçuş emniyetini ihlal değil pekiştirme yönünde muhafazakar bir karar niteliğinde olmakla beraber yetkisi dahlindedir. Onu bu kadar muhafazakar karar vermeye iten ana faktör teknik gereklilik midir yoksa şirket korku ve ceza kültürü müdür tahmin etmek zor. Zira filozofun da dediği gibi bunu anlamak için kaptanın yürüdüğü yollarda yürümek gerekir. 2
  • Cehalet 27 Aralık 2025, Cumartesi 22:25:32 MSA İLE MRVA İN FARKINI ÖĞRETİN BU KAPTANA !!!! 27
    • Atco 28 Aralık 2025, Pazar 08:45:09 Atco ne derse dogrudur.pilotu da bastırır umman devletini de bastırır.atecelerin ummanın en egitimli insanları okdugunu unutmayın.ummansa bir atecr 10bin usd net gelir elde eder.baska ulkelerde 5bin usd.lutfen atecelerin sorunların dile getirmeye devam edin.tesekkurler airporthaber.iyi ki varsiniz. 4
    • İlhan Türk 28 Aralık 2025, Pazar 10:49:21 Mossad, 'intrusion' ile sabotaj denemiş, kaptanımız tedbirli davranmıştır. 0
    • Meraklı 28 Aralık 2025, Pazar 11:09:28 Siz söyleyin biz de öğrenelim 1
    • Dogrucu 28 Aralık 2025, Pazar 13:09:31 Kadaifci ancak ucus kurulunda ıvır zıvır sebeplerle pilotları ucustan ayırırken lafa " pilotluk meslegi" diye baslasın bu yasa makama gelmiş pilotlugun bir meslek olmadıgını ögrebememiş vesselam 2
    • Msa 29 Aralık 2025, Pazartesi 12:35:51 Msa 9100 feet diyor, senin dediğin gibi olsa o irtifanın altına alçalamazdı. MRVA 2000 yaklaşma çartında da var aslında ama yoğunluktan yorgunluktan veya başka sebeplerden gözden kaçmış olabilir 1
  • Sıkıysa 27 Aralık 2025, Cumartesi 22:21:26 Amerikada yapsın da bak neler oluyo 18
    • Em.Kpt 28 Aralık 2025, Pazar 00:25:38 FAR 91.3 ü oku öyle sallama.Uçuş emniyetinde son otorite Kaptandır.Tartışmayı başlat der.O an MRVA’e ulaşamadım her dediği irtifaya inecekmiyim. Kaptanımız güzelce sorgulamış işi bağlamış. Amerika’da yapta görelim.Gözünde büyütme.Onlarda hata yapıyor/yapabilir. 3
  • Asr 27 Aralık 2025, Cumartesi 21:06:06 Pilot ,MSA VE MRVA farkını bilmiyor galiba. Atc haklı ve rapor edilmesi gereken bir uçuş emniyet ihlali. 21
  • Gaptanım 27 Aralık 2025, Cumartesi 21:04:55 Gaptanım gayet MRVA’ye alçalabilirmiş. O sektörde MRVA 2200 feet. Anlaşılan kitabi bilgi eksik. 13
  • Kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 20:03:34 Jeppesen da yayınlanmış olan radar minimum altitudes chartı neden var acaba… 10
  • Atc hakli 27 Aralık 2025, Cumartesi 20:02:20 Adam vector diyor, yani sorumluluk bende diyor ATC, istese 500 ft msl kadar indire bilir (tadi MSA izin veriyorsa) company rules derki evet beni takib et uygula ama lokal havalimaninin oteritesi başka talimat veriyorsa o öncelikdir der. Doc8168 okuyun ve part a yi 30
    • ? 27 Aralık 2025, Cumartesi 22:18:37 Sen bu Türkçe ile pilot musun cidden? 15
    • Ben pakistanliyim 28 Aralık 2025, Pazar 13:09:22 Türkcem bukadar, mekale yazamadiğim için özür dilerim, ama sizin türk pilotu olduğunuz belli, herzaman konuyu dinlemez ama kusur ararsiniz. 1
  • Uçuşla alakası olmayan herkes 27 Aralık 2025, Cumartesi 19:57:14 yorum yapmış KAPTAN HATALI, ATC DOĞRU SÖYLÜYOR VE İŞİNİ İYİ YAPIYOR.. 12
  • 320 Kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 19:51:16 Kaptanımız SOP ve operasyonel kitaba uygun hareket etmeye çalışmıştır ve havacılık uslubüne uygun gareket etmiştir Ancak MRVA ve MSA birbirinden farklı iki kavramdır.Kaptanımızın bu konu hakkında bilgi edinmesi ilerleyen zamanlarda mükerrer olayların yaşanmasını engelleyecektir 10
  • Emir yerine demir alan kaptan 27 Aralık 2025, Cumartesi 18:24:32 Biraz karışmış bir durum, msa altında radar vektörü alınmaz diye bir prosedür yok, kaptan msa 3600 demiş doğru, atc 2200 demiş yanlış o mrva alt, ama vektör verir mi verir, uymak zorunda mısın hayır ama geçerli nedenin var mı? Seni mrva altına da indirmemiş, spoofing vs bile olsa Muscat primary radara sahip seni senden daha iyi görür, bir de 120 millik Mct var, emir almam diyerek kaptan boş yapmış,böyle konuşmalara bence gerek yok... Sonuç kaptan haklı diyenler inşallah pilot değillerdir. 8
  • Plt 27 Aralık 2025, Cumartesi 18:08:13 Her önüne gelen pilot olursa , sonuç bu. ATC den iyi bildiğini zannediyor ama değil. Bu tip pilotlar, büyük resmi kaçırır ve kazaya meğillidir. Bu arkadaş ya chartları okumayı bilmiyor ya da aşırı emniyet hastası. 9
    • Kptn 27 Aralık 2025, Cumartesi 22:34:50 Katılıyorum üstat 4
    • Eğilim 28 Aralık 2025, Pazar 11:34:44 Meyil. 0
  • Amir 27 Aralık 2025, Cumartesi 15:43:18 Kaptanım kararlı, bilinçli, farkında ve kibar. 62
    • kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 17:05:58 kpt hiçbir şeyin farkında değil, sen servisine devam et, bırak doğrusunu bilenler konuşsun. 20
    • Haha 27 Aralık 2025, Cumartesi 22:14:18 Haha kaptana bak kaptana skpk uygulamamaya maçası yemez dünyanın en kötü ekip planlamasına gık diyemez burada fikir beyan edenleri küçük görüyor 0
    • Fff 28 Aralık 2025, Pazar 11:29:03 Cevap vereni kaptan yapmışlar ama adam yapmamışlar, terbiyesiz insanlara yetki verirlerse ancak bu şekilde cevap verir.. sade 0
    • Meraklı 28 Aralık 2025, Pazar 11:33:00 Amir bu teknik bir konu hiç karışma derim, zira açığa düşüyorsun. 1
  • Dikkat dikkat 27 Aralık 2025, Cumartesi 15:41:55 “Orders” denildiğinden dolayı SHGM ve THY harekete geçmeli. Sadece instruction verebilirler. Yoksa her ATC nin dediğini yaparsak işimiz iş. 43
    • 2920 27 Aralık 2025, Cumartesi 18:24:41 ATC’nin her dediğini yapacaksınız. Yapmazsanız hapsi göze alacaksınız. Pilotlar kanundan bîhaber olmamalı 20
    • Ahahahah 27 Aralık 2025, Cumartesi 21:28:27 Atc sadece bilgi mi veriyormus ahahahhahshshs. Atc adı ustunde control eder blgisiz cahil. Bilgi de verebilir ama işi kontrol etmektir evet soyledikleri de uyulması gereken talimatlardır. Sen bu artistlikle lisansı eline alırsın yakında örnekleri bol. 12
    • Şort kat 28 Aralık 2025, Pazar 00:34:56 İşini karşılıklı iyi yapan herkese sonsuz saygılar. İaç zamanında frekanstaki konuşmalari, beni neden yolumdan uçuruyorsun diyenleri bı kulaklar duymasa bu yorum inandırıcı olabilirdi takilsaydin kafana göre. İşine saygı duyan bir pilotun her şeyi yaparsak diye yazabileceğini düşünmek istemem umarım lastikçi, taksici, otopark degnekcisi filansinizdir. 1
    • Paylıt 28 Aralık 2025, Pazar 00:37:32 Valla yılların kontrolörüyüm daha bir pilotun bir sözümü ikilettiğini görmedim demek ki denk gelmemişiz 2
    • Bu konu 28 Aralık 2025, Pazar 07:44:50 Farklı sizin dediğiniz olay farklı. Yok öyle atc nin her dediğini yapacaksınız falan. Son karar merci ve uygulayıcı kaptan’dır. Instruction un Türkçesi talimattır. Atc talimat verir. Emir veremez. Unable dersin geçersin geçerli sebeplerin varsa 0
    • Prof 28 Aralık 2025, Pazar 11:01:16 Herkes işini yapacak, pilot uçağını uçuracak, ATC trafiğini düzenliyecek. Tabiki her türlü son karar kpt pilota ait. Maçan yiyorsa uymazsın ATC talimatlarına, ama geçerli bir nedenin yoksa ve ciddi bir emniyet ihlali yaptıysan indirdiğin uçağa bir daha yolcu olacak binersin ancak. 2
    • Cehaletin batsın 28 Aralık 2025, Pazar 13:07:18 Ulen amma kompleks ATC ler varmış içimizde. Sen aç ta Air law oku biraz bilmediğini bilmeyen cahil. P 1
    • ICAO Annex 2 – Rules 28 Aralık 2025, Pazar 13:17:10 ATC does not give “orders. ATC issues clearances and instructions. 0
    • Ahahaha diyen Şakacı kahkacıya 28 Aralık 2025, Pazar 18:59:52 Adam sadece bilgi verebilir demiyor millete cahil diyen kara cahil. instruction diyor information değil. ATC talimat verir bu doğru, order olayı emir vermek oluyor ki bu normal şartlarda verilmez. Piloy talimatlara uyar, aykırı veya çelişkili durum varsa son karar pilotundur. Doğru veya yanlış pilot kararını uygular, hatalı yanlış yada prosedür dışı bişey varsa inince hesabını verir (eğer hesap verilecek bi durum varsa) kapiş?? 2
    • Ahahahah cevap verene cevap 29 Aralık 2025, Pazartesi 14:28:00 Talimat emirdir. İnstruction talimattır. Gordugun gibi arkadasını yine ezmemişim fazla. instruction bilgi demek istediğini dusunmusum. Talimatın ne oldugunu biliyor da boyle bos yapıyorsa daha fena. ayrıca unable de gec ne bos adamlar var ya bos muhabbet frekansta hic sevmiyorum boylelerini. 2
  • Obi-Wan Kenobi 27 Aralık 2025, Cumartesi 15:34:52 Kaptanıma selam olsun. Sakinliği ve prosedürlere bağlılığı alkışı hakediyor. 49
    • Bod 27 Aralık 2025, Cumartesi 15:46:04 MRVA veya MSA 4
    • kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 16:19:11 kpt tamamen hatalı, ATC doğru söylüyor, ne hale geldik! 25
    • kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 16:19:13 kpt tamamen hatalı, ATC doğru söylüyor, ne hale geldik! 24
    • kpt 27 Aralık 2025, Cumartesi 16:39:04 Bana kaptandan ziyade şirket hatalı gibi geldi gerekli güncellemeleri yapmayarak 29