Assubay B777 F/O
25 Ekim 2016, Salı 11:32:37
Eski bir astsubay olarak Harbiyelilere saygı duyuyorum.Ayrım,kafatasçılık, bölücülük yapmanın anlamı yok.Hak eden herkese hakkı verilmeli.Gerekli eğitim ve insan kendini donattıktan,geliştirdikten sonra herkes herşeyi yapabilir.bunu uzman çavuşta,astsubayda , subayda yapabilir.En güzel örneğinde benim HVKK aasubay olarak görev yaptıktan sonra şuna THY B777 filosunda uçuyorum.Zaman birlik olma zamanı,bırakın boş konuşmaları.....103
Synen
25 Ekim 2016, Salı 12:34:08 Karaci assubay tanıdıgım da nasil anlsmsdim ama dışardan lisans aldi şimdi thy de ucuyor ingilize sıfır olmasına rağmen evet neymiş herkes yapabilir21
Aynen1
25 Ekim 2016, Salı 12:34:29 Yeterki torpil olsun22
atsubaya
25 Ekim 2016, Salı 18:24:25 iyi sallamışsın ama yemezler f/o çuk23
Cnn
25 Ekim 2016, Salı 10:06:25
Demek ki sadece rütbeleri omuzlarinda olanların ilahi yetenekleri sonucu uçmuyor uçaklar
Demek ki şans verilse Astsubaylar da uçurabiliyormuş910
Ucankus
25 Ekim 2016, Salı 10:15:50 Yüreğinize sağlık cNn..Evet 36 asker dilekçe verdi..Dilekçe verenlerin sonucu neden olumsuz geliyor acaba?? Mevzu bahis ülke menfaati olması gerekirken,bazıları şahsi menfaatlerini mi düşünüyor acaba??12
omuzunda rütbe olan
25 Ekim 2016, Salı 10:19:59 omuzunda rütbe olanlar harp okulu mezunu, sen harp okuluna gircem dedinde sana engelmi oldular. sende girseydin harp okuluna sonra uçabilirdin. sen çalışma puanın astsubay okuluna yetsin anca, sonrada neden uçurmuyolar de98
İnsan olan uçuyor kardeşim
25 Ekim 2016, Salı 10:26:46 1 ) hvkk da pilot olmak istiyorsan yol belli öpretmen hemşire uzman çavuş normalde bende pilot olmak istiyorum demez yapılmadı diyede hayıflanmaz pilot olmak isteyen hava harp okuluna gider astsubay okuluna yada eğitim fakultesine gitmez. Kafatasçılık yapan ezilmişlik durumuna kendini sokan sizsiniz.106
Hür kuş
25 Ekim 2016, Salı 11:13:51 Sizinde harp okuluna nasıl giddiğiniz ortada işte her gün yeni bir pisliğiniz çıkıyor ortaya.Burada ülke menfatine bir durum varken hala yaptığınız ayrımcılık hem bizim hem o sizin zihniyetinizdekilere karşı çıkan türk milletinin midesini bulandırıyor34
Hür kuş
25 Ekim 2016, Salı 11:17:00 Ezilmişlik falan değil kardeşim dışardan senin hiç tanımadığın askeri zerre bilmeyen birileri gelip gireceğine zaten tanıdığın insanların oraya gelmesi hem senin işine gelir hemde benim ülke menfaatine olan bir durumu yok siz şurda okudunuz yok burdan mezunsunuz deyip baltalamak vatan hainliğinden başka birsey değildir34
Hür kuş
25 Ekim 2016, Salı 11:18:12 dışardan senin hiç tanımadığın askeri zerre bilmeyen birileri gelip gireceğine zaten tanıdığın insanların oraya gelmesi hem senin işine gelir hemde benim ülke menfaatine olan bir durumu yok siz şurda okudunuz yok burdan mezunsunuz deyip baltalamak vatan hainliğinden başka birsey değildir42
Astsubay
25 Ekim 2016, Salı 12:06:29 Her astsubay okuluna giden kafasız mı oluyor şimdi ? O hava harp okuluna giriş sınavlarında boy-kilo oranından elenen hiç mi yok ? Sağlıktan elenen hiç mi yok ? Okumuşsunuz ama eşşekliğiniz baki kalacak !43
Bozuk zihniyet
26 Ekim 2016, Çarşamba 00:22:41 Harp okuluna girdin belki line a geçtin övündügün tek şey harp okuluna girişin ve devletin önüne akıttığı imkanlarla aldığın pilot lisansın.
Osu uçuşuna gelirsin tulumun ilk gün giydirilir daha öğrenci olup olmadığın belli olmadan.
Harp okulu öğrencisi olursun ben senin uçağının bakımını yapmak için gerekli olan malzemeye ödenek beklerken ödenek yoluna serilmiştir senin.
Filo binanızdaki koltuklardan sıkılırsın değiştirilir.
Cam fanusta yaşarsınız meslek hayatınız boyunca
Kurmaysan kalırsın sistemde pasa olmak istersin daha da kaymak yemek için değilsen sistem seni dışarıya hazır etmistir. Devletin uçağıyla gereken uçuş saati tamamdır.Doğru line a
Beğenmediğin astsubay öğrenimini kendi imkanlarıyla yıllık izinlerini hafta da 1 2 gün okula gitmek için kullanır okulu bitirir benzer şekilde yıllık izinler kullanılarak alınır lisanslar.
Ayni bolumu bitiririz yuksek lisansta sana kidemin hemen verilir bana kirk tane şart koşulur.
Kısaca sen sadece harbiyeli olusunla ovun elde başka meziyetin yok.
Sonra vatan millet sakarya11
Bozuk zihniyete cvp
26 Ekim 2016, Çarşamba 11:35:08 valla hikayen çok acıklı gözlerim yaşaradı ama daha fazla okuman gerekliydi..belkide kapasiten bu kadar...üzülme çalış seninde olur10
Tüm yorumlar
ESKİ ATPL'li
26 Ekim 2016, Çarşamba 19:06:39 Devreleriniz hava yollarını yabancı pilot çiftliğine çevirirken bir AH'ım vardı: BU ÜLKENİN KAYMAĞİNI YABANCI PİLOTLAR YİYORSA, BU VATANI BİZ İŞSİZ PİLOTLAR DEĞİL;DEVRELERİNİZİN SİVİL HAVAYOLLARINDA İŞE ALDIĞI YABANCI PİLOTLAR SAVUNSUN.İlahi adalet ne büyükmüş.Askerliğimi yapıp tezkereyi aldığım gün , bu vatana yükümlülüğüm bitmiştir ve Türk bayraklı sivil-askeri uçakları uçurmak isteyenlere tuvalet kağıdından daha değersiz ATPL'i hamiline gönderebilirim.30
astro
26 Ekim 2016, Çarşamba 17:39:49 Astsubayları bulaştırmayın pilotluğa. kara kuvvetleri bulaştı 30 senede zor temizlendi.43
Sierra
26 Ekim 2016, Çarşamba 23:38:00 Sen ve senin gibilerin bulaştığı pislikler yüzünden bu hale geldik ne çabuk unuttun?00
Gerçekler
26 Ekim 2016, Çarşamba 10:51:47 Palavrayı bırakın. Bu bahsi geçen 30 kişi ya tam lisansı olmayan ya da yaşı geçmiş veya ingilizce problemi olup sistemden ayrılmaya cesaret edemeyen tipler. Doğruları söyleyin. 40 küsür yaşında 200 saat cessna uçuşu olan yarbay albay rütbesinde askeri pilot mu olur? Astsubay boyutu komple bomba zaten. Askeri pilotlar Tsk ya dönüp işi bitirsin sizde gidin adam gibi dışarda çalışın. Tabi sivil sektöre maçanız yiyorsa ve gerekli şartlarınız varsa?50
Supersiniz
26 Ekim 2016, Çarşamba 09:26:19 Subaylar burda simdi tsk ya astsubaylari pilot yapin diyorlar. Noldu hani kosa kosa giderdiniz? Hani simdi oldugunuz konum tsk sayesindeydi? Konusmaya gelince mangalda kul birakmayip sadece 36 kisimi basvurmus??? Onlarinda devresi gecmis , alt devrelere fo olarak ucanlar olduguna eminim. Kendilerine yediremediklerinden. Airline tatli geldi dimi tatli hava pilotlari...artik ne oldugunuzun farkina varin . 44
aynen
26 Ekim 2016, Çarşamba 10:20:07 ben demiştim zaten sadece show!!! herkesin aldığı paraya bakar vatan millet sakarya yersen!!!20
süperr
26 Ekim 2016, Çarşamba 08:59:03 bence suriyeli lerden alaısnlar hemde onalra da iş kapısı açılmış olur! f16 cı olacağına git restoranda bulaşıkçı ol daha muteber:)11
gururumuz
26 Ekim 2016, Çarşamba 00:24:03 Allah razı olsun sizden ülkenmizin gururusunuz , maaşı rahatı bırakıp bu kutsal göreve geçtiniz . Yazarken bile tüylerim diken diken oldu12
36
25 Ekim 2016, Salı 22:43:48 36 adamın derdi sizi gerdi beyler. İşiniz yok mu sizin. Sayfa sayfa yorum :)00
Konu Tamamen Yanlış Yorumlanıyor...
25 Ekim 2016, Salı 20:32:28 17 Ağustos 2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 671 sayılı KHK'nın;
"Dış kaynaktan pilot subay temini:
MADDE 3 : En az dört yıl süreli eğitim veren fakülte veya yüksekokullardan pilot olarak mezun olan kadın veya erkeklerden muvazzaf subay olmak için başvuranlar; düzeltilmemiş nüfus kaydına göre müracaat yapılan yılın ocak ayının ilk günü itibarıyla yirmiyedi yaşını bitirmemiş olmak, yedek subay olma koşullarını taşımak ve sınavlarda başarılı olmak şartıyla muvazzaf subaylığa nasbedilebilirler.
şeklindedir. Yani Harp Okulu mezunu dışında ve klasik askeri pilot yetiştirme usulü dışında bir yola müsade edilmiştir. TSK mensubu kendi imkanlarıyla pilot olan (lisans eğitimini tamamlamış) kişiler bu maddeyi gördüklerinde, bu kadar ihtiyaç maden var ve harp okulu sistemi bu ihtiyacı karşılayamıyor ise biz de buradayız, dışardan sivil adamı alıyorsun, bizi neden görmüyorsun denilmektedir. Düşünün, sisteme dışardan girdi olacak, özel hak verilecek, bu hak kurum içinde şartları taşıyana öncelikli olması gerekirken, bu hak hiç verilmiyor. Verilmiş olsa belki de bu kişilerden çoğu veya bir kısmı başvurmayacak bile, sivilde is imkanlarını değerlendirmeyi de düşünenler olacaktır. Jandarmada astsubay ihtiyacı nedeniyle şartları taşıyan uzman jandarmalar mülakata çağrıldılar ve astsubay olma hakkı verildi, hem personelin gönlü kazanıldı hem aidiyet duygusu güçlendi. Yani, çağır sen adayları, bak, incele.. almazsan da alma... Kurum kazansın, ama dışarıya verdiğin hakkı kendi içindekine de tanı...31
basarili
26 Ekim 2016, Çarşamba 09:36:08 Konuyu cok guzel ozetlemissiniz, tebrikler11
Turkoglu
25 Ekim 2016, Salı 19:21:12 Allah kolaylik ve guc versin Türk askerlerimize,
Ulkeyi koruyorlar!!!! Hic basimizdan eksik olmasinlar. Zor ve tehlikeli gorev bekliyor. Sag saglim geri donerler insallah!!!! 11
Gt
25 Ekim 2016, Salı 19:13:12 Emekli binbaşıya,sen bir hokkabazsın , senin bu vatana hayrın olmayacağı gibi kendinedir olamaz, bu dünyada Zaman'ını doldurup gideceksin, ama unutma, son aylığını almayı, kalmasın 32000 tl n23
Sap ile saman
25 Ekim 2016, Salı 18:49:47 Herşeyi birbirine karıştı. TSK'nın yönetim kademesi 4 yıl lisans eğitimi almış subaylardan, teknik personel ihtiyacı ise 2 yıl önlisans eğitimi almış astsubaylardan karşılanmakta. Yani konu alınan eğitim ile ilgili ve bu eğitim ile alınan vasıf sadece göreve yönelik. Ne yazık ki etiket insanlığımızın önüne geçiyor, kimimiz kendini kaf dağında görüyor, kimimiz ise kendi isteği ile seçtiği meslekten mutlu olamayıp kendisinden daha üst seviyede egitim almış insanları kötülüyor. Günümüzün olağanüstü koşullarında bir astsubay 4 yıllık eğitimini tamamlamış ve yeterli uçuculuk meziyetlerini gösterebiliyorsa tabi ki imkan tanınmalıdır. Ancak aakeri pilot eğitimin ana kaynağı, hedefi yönetici pilot yetiştirmek üzere 4 yıllık lisans eğitimi veren Harp Okulu veya MSB Üniversitesidir.45
Öyle ama..
25 Ekim 2016, Salı 20:46:33 Pilot Harp okulundan veya MSB üniversitesinden yetişmeye keşke devam etse. Ancak malum 17 Ağustos 2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 671 sayılı KHK'nın;
"Dış kaynaktan pilot subay temini:
MADDE 3 : En az dört yıl süreli eğitim veren fakülte veya yüksekokullardan pilot olarak mezun olan kadın veya erkeklerden muvazzaf subay olmak için başvuranlar; düzeltilmemiş nüfus kaydına göre müracaat yapılan yılın ocak ayının ilk günü itibarıyla yirmiyedi yaşını bitirmemiş olmak, yedek subay olma koşullarını taşımak ve sınavlarda başarılı olmak şartıyla muvazzaf subaylığa nasbedilebilirler.
şeklindedir. Yani Harp Okulu mezunu dışında ve klasik askeri pilot yetiştirme usulü dışında bir yola müsade edilmiştir. TSK mensubu kendi imkanlarıyla pilot olan (lisans eğitimini tamamlamış) kişiler bu maddeyi gördüklerinde, bu kadar ihtiyaç maden var ve harp okulu sistemi bu ihtiyacı karşılayamıyor ise biz de buradayız, dışardan sivil adamı alıyorsun, bizi neden görmüyorsun denilmektedir. Düşünün, sisteme dışardan girdi olacak, özel hak verilecek, bu hak kurum içinde şartları taşıyana öncelikli olması gerekirken, bu hak hiç verilmiyor. Verilmiş olsa belki de bu kişilerden çoğu veya bir kısmı başvurmayacak bile, sivilde is imkanlarını değerlendirmeyi de düşünenler olacaktır. Jandarmada astsubay ihtiyacı nedeniyle şartları taşıyan uzman jandarmalar mülakata çağrıldılar ve astsubay olma hakkı verildi, hem personelin gönlü kazanıldı hem aidiyet duygusu güçlendi. Yani, çağır sen adayları, bak, incele.. almazsan da alma... Kurum kazansın, ama dışarıya verdiğin hakkı kendi içindekine de tanı...20
c-172
25 Ekim 2016, Salı 18:29:08 maymunun bile uçak kullanabildiği bir dönemde bırakın saçmalamayı..sizlere uçak değil bisiklet bile emanet etmemek gerekir25
necdet
25 Ekim 2016, Salı 20:08:23 tam bir ??? kafalısın13
öğrenci
26 Ekim 2016, Çarşamba 10:25:00 şuan çalışan bütün pilotları çıkart, sadece eğitim görenleri ve yeni mezunları işe al yine açıkta adam kalır bakanım belirtmek isterim.10
Bir pilot
25 Ekim 2016, Salı 17:31:27 Tsk'da görevli bir pilot olarak ben de bir kaç kelam edeyim bari; mevcut pilot ihtiyacı karşılamak için kurum içindeki astsubay'lardan eğitime personel alınabilir bencede. Ancak ast-üst ilişkileri emir komuta zinciriyle ilgili sıkıntıları önceden öngörmek ve önlemek lazım. Ama kendini tsk'da vazgeçilmez gören, subay düşmanlığı yapan, mesleğini layığıyla yapmayıp başkalarının imkan ve haklarına imrenerek hayat yaşayan, kimliğini gizleyip sosyal medyalarda herkese hakaret yağdıran, dışarıdan aldığı eğitim öğretimle kendini "denk" sanan şahıslara hak tanımamak gerektiğini düşünüyorum. Ki eminim yakın gelecekte bir kaç astsubay arkadaş eğitimi bitirse diğer astsubay arkadaşlarını tanımıycak, "beğenmediği pilot subaylar" gibi ilk fısratta özel havayoluna geçecek, kendi hakları gitmesin de "kimin giderse gitsin" şeklinde düşünecek çok adam (!) çıkar...82
Noname2136
25 Ekim 2016, Salı 15:49:18 Harb okuluna gidip bitiremeyen var mi. Essegi baglasan mezun olur oradan. Kimse kendini dev aynasinda girmesin421
Saygisiz
25 Ekim 2016, Salı 17:03:07 Ne kadar saygisizca yazmissin kardesim, sen kendini ne saniyorsun bir soyle hele bilelim, sen harp okulunu bitirmenin kolay oldunu nereden cikardin?55
Gt
25 Ekim 2016, Salı 17:15:19 Valla kardesim sivil universitelerden mezun olanlari gorunce bende seviyesizliklerine gercekten uzulmustum, doktorlar bile oyle, kirkarak yankarina gidiyorsun, muhendislerimiz batdaki teknisyenlerin seviyesinde anca, abd de ucak teknisyenini Tk da baspilot yaptilar, bak Ataturk beni Turk hekimine emnet edin dedi ve maalesef kaybettik33
No name'e
25 Ekim 2016, Salı 18:47:55 Bedelli için ne kadar ödedin?62
FETO
25 Ekim 2016, Salı 19:15:30 Bu zamana kadar FETO'cu değilsen ve asker çocuğu isen hayatta harp okulundan mezun olamazdın.23
Hadsiz...
25 Ekim 2016, Salı 21:23:05 Seni bağlasalar olamayacağın belli. Terbiyesiz. Ayrıca bitirme oranı %100 değil onu bilesin. Sen ki Harp Okulu yazamayan bilgisiz olarak ne mezunusun merak ediyorum doğrusu...91
Thfynkjhöılojşoşokşoj
25 Ekim 2016, Salı 15:35:46 Konu subay astsubay meselesi değildir. Konu insanın beynini geliştiren tahsildir.
Bakın o yüzden cumhurbaşkanlığı için en az dört yıllık üniversite eğitimi istenmiyor mu ?41
Olduuu
25 Ekim 2016, Salı 15:29:36 Oldu olacak yoldan geçen herkes pilot yapilsin.50
Ezik
25 Ekim 2016, Salı 16:08:20 Yoldan gecen herkes pilot olacak egitiminu sinavini veren herkes hemde .hazmedememen senin kendu ezikligin pilotluk bir meslek sadece garsonluk ascilik soforluk gibi sadece bir meslek .hetkes istedigi sey olacak07
Noname2136 'ya
25 Ekim 2016, Salı 18:57:01 Terbiyesiz bir yorum olmuş mezun olma yüzdesi %65-70 yani birinci sınıfa başlayan her 100 kişiden sadece 65-70 kişi mezun olabiliyor bunun da sadece % 30-42 si pilot olabiliyor boş söz söylemek ayıp ve günahtır.41
Cikar
25 Ekim 2016, Salı 15:27:51 Dünya da çikari olmadan hiç kimse bir işe kalkinmaz. Herkesin kendince sebebi var. Gerisi hikaye. Vatan millet sadece şiirlerde.11
Gerçek
25 Ekim 2016, Salı 15:22:44 Arkadaşlar, Deniz Kuvvetleri, Sahil Güvenlik, Jandarma ve Kara Kuvvetlerinde Pilot ihtiyacı değil fazlası mevcut. Hava Kuvvetleri ise bu bir sorun değil artık. Kaldı ki kıçı kırık C-172 ile uçup (bu ülkedeki uçuş okullarını bilen herkes nasıl uçtuklarını da bilir) atpl sınavlarına girmekle yüksek performanslı uçaklarla uçulmaz. Uzman diye yorum yapan da haklı, er de haklı o zaman. Onlara da imkan tanınsın, madem bu iş böyle bir işse :D Neyse yorumlara bakınca herkes o kaskı kafaya takıp hergün yerde selfiiii çekiliyor zannediyorlar ya, helal olsun. Ne diyeyim. Güneş gözlüklü airline F/O luğuna benzemez bu iş. Bu iş size bilmediğiniz SOP yi öğreten kaptanlar arkasından konuşmaya da benzemez. Sevgili astsubay kardeşlerim, yatırdığınız para ile dışarıda uçmaya çalışın derim. Çünkü bu dediğiniz olur ve talebiniz kabul görürse çok cenaze namazına katılırsınız. 72
Ooo
25 Ekim 2016, Salı 16:22:09 Arkadaş sen yıllardır ordunun içindeki atpl uçuş eğitimi almış silah arkadaşını hor görüyorsun,dışarda üniversite mezunu atpl almış adamdanmı medet umuyorsun,yazıklar olsun senin zihniyetine adam değilsiniz....24
Gerçege
25 Ekim 2016, Salı 18:20:45 bu zamana kadar hem tsk da hemde line daki uçak kazalarını yapanlar harap okulu mezunları astronotlar değil mi? tarih bilğin zayıf sanırım....32
Reality
25 Ekim 2016, Salı 21:58:59 Bu zamana kadar dediğin zaman da zaten pilotların hemen hepsi Asker kökenliydi.Kazayı da onlar yapacak tabi.Siviller /90 oranında olunca bakalım kim yapacak kazaları.02
uzman
25 Ekim 2016, Salı 14:30:41 Biz uzman çavuşların başı kelmi, biz de pilot olalım f-16nın kıralını uçurmassam namerdim. ayrımcılık yapmayın bizede şans verin31
Aslan
25 Ekim 2016, Salı 16:23:42 Aslan üniversiteni bitir, atpl lisansını al gel,ihtiyaç varsa Şen'inde alsınlar,boş konuşmakla almazlar adamı04
fiyasko
25 Ekim 2016, Salı 14:27:07 topu topu 36 kişimi?? hani nerdeymiş vatan millet sakarya?? boş lafla peynir gemisi yürümezmiş yürümedi işte.22
Yazık
25 Ekim 2016, Salı 14:00:36 Burada bile birbirinize girdiniz, şu konuyu bile sen, ben davasına getirdiniz.. Subay olsan ne, astsubay olsan ne, harbiyeli olsan ne.. insan olun önce, bırakın birbirinizi yemeyi.. Yazık33
F16
25 Ekim 2016, Salı 12:30:02 İnsanlar bi yerlere gelmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Siz daha rütbe muhabbeti yapıyorsunuz. Bu uçakları rütbe uçurmuyor. Doğuda nasıl her rütbe bu vatan için canını ortaya koyuyorsa pilotluk için de rütbenin bir önemi yok. Vatanını seven ve bunu hakeden herkese bu şans verilmeli11
BIKTIK
25 Ekim 2016, Salı 12:07:25 valla bıltık bu boş f16 haberlerinden!!! işssiz birsürü adam var alın yetiştirin kapatın işteeeee her hafta gaz veremyin bu millete!30
BbMrb
25 Ekim 2016, Salı 12:05:25 Anlaşılan o ki bu konu hakkında bazılarımız bencil bir düşünce yapısına sahip...
Öncelikle bu zihniyetten kurtulmak gerekir..Özellikle Astsubaylardan uçucu olamaz kanısında kim varsa kendini,vicdanını ve geçmişi sorgulaması gerekir. Tarihimize bakalım
1916 yılından itibaren küçük zabit (astsubay) pilot eğitimine başlanmıştır.
1 Haziran 1931 T.C. Büyük Erkânıharbiye Reisliği Hava Mektepleri Talimatı. İkinci kısım 31. Madde : Hava mektebinden gaye Cumhuriyet ordusu hava kuvvetlerine lazım olan tayyareci zabitlerle UÇUCU ve ihtisas gedikli KÜÇÜK ZABİT lerini yetiştirmektir.
Ve hava mektebinin iki tahsil şubesi mevcuttur 1.tayyareci zabitler 2.PİLOT hava gedikli KÜÇÜK ZABİTLER(Astsubay).
1939-1948 T.H.K Gedikli Hazırlama Yuvası öğrencilerinden Plt.Kd.Bçvş. Sami TABAKÖZ örnektir.
En güzel örnegi de Küçük Zabit Bçvş. Vecihi Hürkuş u gösterebiliriz.
1949 yılından itibarende astsubay dan pilot yetiştirilmesine son verilmiştir.
Şimdi astsubaydan olmaz diyenler bir kere daha düşünsün..! Kişi belgeleriyle kendini kanıtlamış ilk adım eğitimlerini almışsa astsubay olmuş uzman olmuş sivilden mühendis olmuş bir önemi yok bu işi yapabileceğini kanıtlamışsa ve ihtiyaç da varsa harbiyeli olmasına gerek yok ! olmaz diyenler farkınız ne ? Hele ki astsubaydan olmaz diyenler farkınız ne ? Size verilen eğitimi bu 36 kişinin alamayacağını idrak edemeyeceğinimi düşünüyorsunuz ? Bencil olmaya hiç ama hiç gerek yok ..53
?
25 Ekim 2016, Salı 11:32:49 Insan olan uçuyor diyen boş şahıs!Dışarıda eğitiminin büyük bölümünü tammlamış.Bu işe gönül vermiş.Uçusla ilgili eğitimlerini görmüş, yurt dışında bile uçuş eğitimi almış bunun yanında makine mühendisliği okuyan arkadaşlarımızı sırf harp okulu okumadı diye pilot yapmıcaz ama sıfırdan sadece ömrünün bir senesinde malum sınavda puanı harp okuluna yetti diye devlet paralar harcayıp yeni pilot yetiştirecek.Nasıl kibiriniz için böyle vatan hainliği yapabiliyorsunuz.Hazır yetişmiş kendini geliştirmiş adamı niye ülke menfaati için kullanmıyorsunuz.Maddi durumu olmadığı için odtüye puanı tutup gidemeyen arkadaşım var astsubay olmuş.Meslek hayatında tekrar sınava girip çeşitli mühendislikleri, hukuğu okuyan abilerim arkadaşlarım var.Devletimiz sizin gibi düşünenler yüzünden bu insanlardan yararlanamıyor.Çünkü 4 yıl harp okulu okumadı.41
ALİ
25 Ekim 2016, Salı 11:24:35 BU ASTSUBAYLAR ZATEN UÇMAYA HAZIR PİLOTLAR. SİZLER NEDEN BAHSEDİYORSUNUZ. EZİK SUBAY OLMAYIN. ADAM OLUN ADAM24
NECDET
25 Ekim 2016, Salı 11:22:00 Hey havacı pilotlar bırakın bu işleri MİLLETİN EVİNİ BOMBOLAYANLARI ÇOK İYİ GÖRDÜK. Eziklik yapmayın. Bu iş vatan millet işidir. Yetenekli olanlar bu işi yapar. Vede yapacaklardır. Harbiyeden mezun olanları gördük. Müstesnalar olanlar hariçtir. Amma çoğu ruhlarını şeytana ve şeytanın kıç bacağı olan fetoya satmışlardır. Gün birlik olma zamanadır. Madem harbiyelisiniz Adam gibi adam olun ezikçe davranmayın. At gözlüğünden dünyaya bakmayın. At gözlüğünden bakarsanız böyle ezikçe cevaplar verirsiniz. Sizin gibi eziklerden hiçbir ??? olmaz.
Hadi kolay gelsin.
15
şu anda
25 Ekim 2016, Salı 11:19:51 özel firmalar krizde ama askeriyede sıkıntı olmaz maaş garanti taaki özelde işler düzelene kadar...23
Cpt
25 Ekim 2016, Salı 13:23:09 Bi bitmediniz be01
Vecihi Hürkuş
25 Ekim 2016, Salı 11:08:50 Vecihi Harbiyeli miydi??53
Nevizade
25 Ekim 2016, Salı 11:01:55 1) Çalışsaydın, HHO'ya gitseydin pilot olsaydın diyorsun da; çalışmadığımızı nereden biliyorsun? Çalıştık, mülakatta elendik. Gerçekten hakkıyla girenleri tenzi ediyorum; torpil ve cemaat yardımıyla girenleride gördük. Elendik diyerek küsmedik; vatan, askerlik sevdası için astsubaylığa gittik.
2) Ayrıca, pilotaj için harp okulu mezunu olsaydın diyorsun, peki söyler misin; neden vakti zamanında K.K.K'deki astsubay pilotlara sınavsız subaylık teklifi edildi?
Demek ki neymiş Türk Silahlı Kuvvetleri'ni, Türk SUBAY Kuvvetleri gibi yönetmeye çalışan, kafatasçılık, zümrecilik, rütbecilik yapanlar astsubaylar değilmiş. 21
xxx
25 Ekim 2016, Salı 12:57:20 Çünkü zamanın genel kurmay başkanının zoru ile birçoğunu elemelerine rağmen sıfır hatayla bitiren astsubayları pilot yapmak zorunda kaldılar. Sonra ne oldu? Üstün yetenekleri ile subayları ezen astsubaylar saçma pilot subaydan olur yalanlarını oltaya çıkaracak korkusu ile hemen hepspni subay yapıp zamanın gen kur bşk nı emekli oluncada apar topar astsubaydan pilot alımını kapattılar. Hala herkesin bildiği üzere kara kuvvetlerinin en şeçkin pilotları astsubaylardı.. :)))13
İsimsiz
25 Ekim 2016, Salı 11:01:36 Eğer sen hava kuvvetlerinde pilot olmak istiyorsan bir takım eğitimlerden geçmen lazım. Burada subay astsubay ayrımı yapmıyorum. Yurtdışında uygun fiyata lisans alıp, ben harp pilotu olmak istiyorum demek olmaz. Kaldı ki diğer nakliye uçaklarında da belirli bir standart var. Yaklaşık 150 sortilik eğitimi sana parayla dışarıda veremezler.21
Gerçekler
25 Ekim 2016, Salı 10:58:23 Dünyanın her yerinde subay ve askeri pilot olma şartları bellidir. Açık öğretim mezununa kim ne işi veriyor. Bu kriz ortamında sivil havacılıkta çita yukarılara çıktı. Çok merak ediyorum thy,pgs gibi şirketlerde iş bulsa bu arkadaşların kaçı hava kuvvetleri ni tercih eder?11
Haydaa
25 Ekim 2016, Salı 10:47:26 Sayın omuzunda rütbesi olan hava harp okulu mezunları... geçtiğimiz günlerde gördük ki birçok insan belirli nedenlerle ya subay yapılmadı ya da subay yapılanlar belirli nedenlerle yapıldı... arada şerefiyle namusuyla bileğinin hakkıyla alanlar resmen azınlıkta bile kaldı... şimdi mağdurun bininin bir para olduğu bı dönemde siz ne kadar etkin bir karar merciisiniz ki astsubaydan pilot olmaz diyebiliyorsunuz... yazıktır ayıptır... vatan evladının rütbesi olmaz... kısa zaman önce hepimiz gördük... bırakın astsubay da hizmet etsin yeteneği varsa ayrım yapa yapa içine ettiniz tsknın da... 07
adam hakli
25 Ekim 2016, Salı 12:52:49 Dogru söze ne hacet03
Astsubaylar uçuyor
25 Ekim 2016, Salı 10:45:03 Harbiyeye nasil girildiginide gördük... sadece harbiyelilerin uçamayacaginida anlamalisiniz bence kafatascililigin kralinı siz yapmayın bence vatanini sevene engel olmayin birakin uçsunlar :) 86
Harbiye
25 Ekim 2016, Salı 11:20:13 Senin rüyanda göremediğin fen lisesini kazanıp askeri liseyi tercih ettim. Ardından bileğimin hakkıyla harbiyeye girip bitirdim. Güldürmeyin insanı.35
xxx
25 Ekim 2016, Salı 12:50:20 Fen lisesini kazanıp askeri liseye gitmek. Bilim adamı potansiyelini şuursuzca harcamak. Yani zekanın birçok çeşidi var. Sen matematik ve fen zekası yüksek biri olarak tutup duygusal zeka gerektiren bir dal seçip hem kendine hem memlekete yazık etmişsin. Uçağı bilimadamı daha iyi uçurur diye bir şey yok. Türkiye de insan kaynağının tek bir çeşit zeka türü ile değerlendirilmesi yalnızca matematik fen zekasına sahip insanları megaloman psikolojisine soktu. Bu da bu megalomanların zekasının yalnızca bir yönde gelişirken diğer eksenlerde sığ kalmasına sebep oldu. Ne de olsa diğer zekalara talep yoktu.....Aristokratik sosyolojinin zırvaları işte.......44
emekli HV.PL.BNB.X.X
25 Ekim 2016, Salı 10:03:28 NEDEN DÖNEYİM KARDEŞİM 32 BİN LİRA MAAAŞ NERE , 5 BİN LİRA MAAŞ NERE NEDEN DÖNEYİM ?413
Gerçekten emekli bnb olduğunu düşünmüyorum
25 Ekim 2016, Salı 10:22:50 1 ) gerçekten ülkeni seviyorsan para ikinci planda kalır
2 ) şuan pilot bir binbaşı aylık14000 civarı alıyor eylül parası hariç46
senin gibi
25 Ekim 2016, Salı 10:28:25 senin gibileerin tümü temizlenir insallah tum ordumuzdan herseyi paraya endexleyen materyaller savas durumunda anca yunun hava sahasına kacıp esir olmak ıcın can atarsınız 44
(E)HV.PLT.BNB.
25 Ekim 2016, Salı 11:02:21 Asker ve benzeri rumuzla yazanların kesinlikle asker olduğuna inanmıyorum.....doğrusu yukarıda olduğu gibidir.....sen de öğren abicim.....!!!!!40
Vatan toprağı
25 Ekim 2016, Salı 12:52:20 Senin gibi düşüncelere sahip olanların TSK'nın ihtiyacı yoktur,olmayacaktır. Çok ayıp etmişsiniz. Para nedir? Para kazanacağına insan kazan!10
emekli HV.PL.BNB X.X e gelsin
25 Ekim 2016, Salı 23:16:55 Bu arkadaş kesinlikle ordudan gelme değildir. Ortalığı karıştıran standart trollerdendir.00
Gönüllü pilotlar TSK için hazır
25 Ekim 2016 Salı, 09:36:03 / Toplam : 76 yorumÇok beğenilenler
Tüm yorumlar